Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 20 december 2011 14:14

Hej, det var ett tag sen man var här inne och skrev sist...

men efter vi haft ett lyckat 35 + 35 fest så började jag så småningom på Ringhals kärnkraftverket som IT-support. Jag trivs bra med gänget här och så... det är enda som är synd att det är rätt långt borta. Så vi har haft en barnvakt som heter Ulla som hjälp till att lämna Jennifer på dagis vissa morgnar. Det har funkat bra men känner lite i hjärtat att jag vill vara den som gör det men inte så mycket att göra åt.. man får väl vara glad att man har ett bra jobb osv..  och energi kommer vi alltid behöva på ett eller annat sätt...


Olofs pappa gick bort i slutet av sommaren och vi saknar hans glada checka humör.. antar Gud behövde någon som kunde köra traktor i himlen.. han var så mångkunnig och hade många åsikter. Vi kommer sakna han.


men till något roligare.. jag och Olof var på Onstage i malmö.. men jag hade inte bara fixat biljetterna utan jag hade fixat de bästa biljetterna.. som innebär att man fick sitta nära scen och få mat och dryck serverad under showens gång.. och det var riktigt riktigt bra... vilken show !


Snart nalkas det jul här i knutarna.. då går man och får tandvärk.. så får se vad tandläkaren säger.. kanske inte blir några julgodisar i år.. men huvudsaken att barnen har det bra.. för det ska bli mest kul att se dem glada över sina julklappar och träffa varandra...


Jag önskar Er en god jul och gott nytt år


p.s jag kommer till sthlm i januari och mars och kommer vara på Åland mars och maj... så kanske ses vi då..

kram

 

Ovido - Quiz & Flashcards