Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

mycket på g...

Av Maria - 19 mars 2010 15:42

Jennifer är nu 10 veckor gammal och väger över 5 kg nu. Hon skall snart döpas.. 4/4 för att vara exaxt. Blir ett litet dop … fast blev ändå runt 30 pers. Får slå på med större om man gifter sig…  ler =)

Hanna blir gudmor och  Fredrik och Lena blir faddrar.


Till sommaren blir det stora förändringar här.. för vi har köpt lägenhet =)… japp en 4:a nyproducerad. 96 kvm. Tänkte vi skulle slå till när läget och priset var rätt… + det börjar bli lite trångt här vi bor nu. Både Olof och jag vill flytta så det är nåt som vi tänkt på länge, det är bara beslutet var man skall flytta till att börja med.. sen får man se vad framtiden har att utvisa..


Jag visste inte om jag skulle skriva här i bloggen om var och så för vill vara lite diskret med det för jobbet i Stockholms skull.. för kommer berätta det där vid bättre läge om möjligt … jag har dock mailat min chef om att få jobba deltid i höst.. men har inte fått nåt svar på det.. annars får jag se vad som händer. Hur det löser sig rent praktiskt beror oxo på hur hon tycker.

men för Er andra vill jag gärna berätta,  så ni som läser..  iaf.. ni … så här kommer bomben =):


Så i sommar ja då blir det att flytta till Falkenberg.. läget och priset är perfekt sen finns det väl nackdelar oxo. Men med tanken att det är nära Torup, Halmstad, GBG och Torekov och billigt

Så blir detta verkligen en investering oxo… Vill ni se bilder…  ja kolla in länken här..


http://renghammar.capitex.se/mainform.aspx?ActivePage=objbesk.ascx&OBJGUID=3LOBGEL3B6NMNC68&OBJTYPE=CMBoLgh


Den har ganska små sovrum och inte så mycket förvaringsmöjligheter. Men allt är nytt och småningom blir det fint även i trädgården… med POOL !!!....


Så Amanda måste tyvärr byta skola i höst vilket hon självklart inte ser fram emot… men så är det med allt nytt man inte vet om.. det blir ju nytt för mig o Olof oxo. Sen återstår de och se om hon går i skola där eller där hennes mor bor. Hon får välja själv, men blir inget lätt uppgift för henne och inte för oss heller.

Olof kommer inte heller vara så mycket hemma då han jobbar.. men när han är ledig brukar han va mycket ledig. Hur det löser sig rent praktiskt med Amanda , Olofs jobb och allt det visar sig oxo.


Man har redan börja visuliserat hur man vill ha saker ting i lägenheten. Vi får inte plats med så mycket heller så blir och sälja en del.. sen blir det och behöva köpa lite nya saker oxo.. sen får man självklart ta saker eftersom..

Både jag och Olof hade samma tanke med trappan vilket var skoj, att man skulle ha familjefoton i trappan upp till andra våningen.


Fördelen är att mycket är redan nerpackat efter flytten från Olofs hus och min lägenhet. sen får man hårdgranska det när man flyttar in. Det har redan blivit några rejäla röjningar vid dem flytten, fördelen med att flytta att man då hinner gå igenom saker.


Man kommer sakna Torup, trivs med folket och skogen här. Dock kommer jag inte sakna lägenheten. Den är väl ok .. fast tror att det är nåt som inte stämmer m den förrutom att inte spisen och kylen funkar som det ska… den är torr och man är täppt i näsan och nyser ofta… sen vad d nu beror på vet jag inte…

Så april : dop, maj : sthlm-Åland , juni: inflytt , juli: gbg

+ massa annat


GLAD PÅSK ! kram

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 april 2013 10:18

Jag och Jennifer täntke ta ett försök att ta oss själva hela vägen till Åland själva. Vi kanske har tur och får låna del av ett hus i Östernäs av en vi känner (nära där jag bodde under mina skolår). Så då är det enkelt att träffa vänner och mamma...

Av Maria - 20 december 2011 14:14


Hej, det var ett tag sen man var här inne och skrev sist... men efter vi haft ett lyckat 35 + 35 fest så började jag så småningom på Ringhals kärnkraftverket som IT-support. Jag trivs bra med gänget här och så... det är enda som är synd att det är ...

Av Maria - 20 maj 2011 12:45


        Snart dags för sommar och sol.. även om det blir mest jobb för mig denna sommar.. ska iallafall vara ledig sista veckan i juni (v. 26).. Inför festen som vi kommer ha den 2 juli. Jennifer kommer behöva ha dagis då dagiset är stängt så b...

Av Maria - 17 december 2010 13:18

Ett händelserikt år - fött en dotter mitt i smäll-kalla vintern. Flyttat permanent till Falkenberg - vulkanutbrott, oljekatstrof, jordbävningar, terrordåd i sthlm och kallt och snöigt... och snart är det jul igen.. och Jennifer snart 1 år.. ja tiden ...

Av Maria - 4 augusti 2010 08:00

Redan augusti.. tiden går fort. Jennifer är 7 månader och det är kul att se hur hon utvecklas. Jag har kommit överens med Tieto att de säger upp mig för då får jag 3 månaders uppsägningstid fast behöver inte jobba under den tiden och kontakt med tr...

Ovido - Quiz & Flashcards