Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Jennfer behöver skena…. Pga instabil höftled

Av Maria - 16 januari 2010 14:01

  

På måndag morgon började vi fundera att vi skall åka hem till kvällen men innan man skulle få det skulle en läkare titta till Jennfer. (åkte sen hem på kvällen)


Då märkte läkaren att vänstra höftkulan inte riktigt var som den skulle så en Ortoped ”tillkallades” och han konstaterade det samma. Så fick åka ner till Ortopedavdelningen för att få en skena. http://www.tryggabarn.nu/barn/Page12475.html

Så nu blir det åka till ortopeden 1 gång i veckan för att kolla läget på hur det går + vi får endast bada henne då där på sjukhuset.  Detta pågår ca. 6 veckor.


Här hemma har vi diskuterat mycket angåendev sömn, amning och humör. Än så länge funkar iaf amningen riktigt bra. Men Jennifer är lite surris ibland… men tycker hon ändå är så go och söt =). Mycket sömn har det verkligen inte blivit. Jag har inte sovit särsilt mycket alls… men på något sätt behöver man bara en stunds vila och så känner man sig som människa igen.

Jennifer verkar iaf må bra och får ständig uppassning av mig och Olof så hon har bra föräldrar =).


Hon har redan gått upp 200 gr. Själv har 10 kg kilo försvunnit så väger runt 75 kg nu. Så var faktiskt och köpte en ny jacka häromdagen.. och känner att jag redan skulle kunna träna men väntar med det och tar promenader till börja med.


Njuter för fullt =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 april 2013 10:18

Jag och Jennifer täntke ta ett försök att ta oss själva hela vägen till Åland själva. Vi kanske har tur och får låna del av ett hus i Östernäs av en vi känner (nära där jag bodde under mina skolår). Så då är det enkelt att träffa vänner och mamma...

Av Maria - 20 december 2011 14:14


Hej, det var ett tag sen man var här inne och skrev sist... men efter vi haft ett lyckat 35 + 35 fest så började jag så småningom på Ringhals kärnkraftverket som IT-support. Jag trivs bra med gänget här och så... det är enda som är synd att det är ...

Av Maria - 20 maj 2011 12:45


        Snart dags för sommar och sol.. även om det blir mest jobb för mig denna sommar.. ska iallafall vara ledig sista veckan i juni (v. 26).. Inför festen som vi kommer ha den 2 juli. Jennifer kommer behöva ha dagis då dagiset är stängt så b...

Av Maria - 17 december 2010 13:18

Ett händelserikt år - fött en dotter mitt i smäll-kalla vintern. Flyttat permanent till Falkenberg - vulkanutbrott, oljekatstrof, jordbävningar, terrordåd i sthlm och kallt och snöigt... och snart är det jul igen.. och Jennifer snart 1 år.. ja tiden ...

Av Maria - 4 augusti 2010 08:00

Redan augusti.. tiden går fort. Jennifer är 7 månader och det är kul att se hur hon utvecklas. Jag har kommit överens med Tieto att de säger upp mig för då får jag 3 månaders uppsägningstid fast behöver inte jobba under den tiden och kontakt med tr...

Ovido - Quiz & Flashcards