Alla inlägg under oktober 2009

Av Maria - 27 oktober 2009 14:45

  

Idag har jag skrivit papprena för det budet jag fick i fredags och budet gick bättre än väntat. Jag hade räknat med minus för man vet inte hur läget riktigt är .. men en fördel nu är ju att räntorna är så låga som de är. Så jag kommer faktiskt gå jämt ut. Skulderna på banken och mäklarn blir = 0 kr och vinsten blir = 0 så det är jag faktiskt nöjd för.


Hon som flyttar in är ganska ung och hennes föräldrar är med i själva köpet och hon kunde flytta in när jag ville .. alltså den 20 november för jag kommer ju inte vara och jobba i sthlm mera sen efter 20 november.. kommer jobba hemifrån fram till julen.


Så nu är det packning och städning och sånt som gäller... det mesta är redan klart så inte så mycket jobb men iaf lite pyssel sådär....


I veckan på jobbet har det varit kaos.. vi är bara 4 pers här på jobbet idag... alla andra är sjuka.. helt otroligt..
dessutom är det problem med systemen som vanligt oxo... dock fick jag ett extra cpfel på min koppling så nu kan jag knappt jobba alls.. jag hjälper till dock lite på telefon .. inte svarat på telefon på 2 år nästan... men igår och idag blev det illa tvunget pga folkbortfall... så helt arbetslös är jag inte men nu när det är så mycket att göra som det är så är det lite typiskt.... tur nog var supporten rätt snabb så jag kom igång igen.

Imorgon åker jag hem till familjen igen... längtar att komma hem även om det varit supertrevligt här med förstås..

och så är jag hemma tom 6 november.. sen åker jag och Olof upp helgen 6-8 november och jag stannar kvar här i sthlm till 20 november.

Av Maria - 19 oktober 2009 15:30

Nu är man i sthlm igen och i början i vecka blir det att träffa vänner

Och på torsdag  kommer Olof och Amanda upp och då skall vi bland annat göra detta


På fredag

http://www.moviezine.se/film/up


http://www.kulturhuset.se/default.asp?id=3088


På lördag

http://www.dinosaurlive.com/ på globen


sen är det visning på lägenheten nu på tisdag

och sen den 28 okt åker jag hemmåt igen och ska bland annat kolla in förlossningsavdelningen i Halmstad då.


Alla helgona helgen skall vi ta oss upp till Ullared/Gekås och handla alla saker till den kommande bebisen.. saker vi inte har lyckats fixa på annat vis och vill ha nya... passa på innan värsta julrushen skall komma.


Ha en bra dag

/Maria

Av Maria - 14 oktober 2009 14:16

   För ett tag sen eller så gott som 1 år sen hade man funderingar redan då hur man ska lösa det inför framtiden ? var man skall bo och hur man ska göra med jobbet…. ?...

Sen fick man chansen bo och jobba nere i västkusten… som har känts himla skönt att få bo med dem man älskar och ändå åka till sthlm ungefär 1 gång om måndaden…


Dock har Tieto nu sparningsåtgärder på höggrad så de stängt ner kontoret och skall samla ihop styrkan till ett kontor i Stockholm dock kommer de väl oxo finnas i viss mån i GBG och Malmö oxo. Dock har jag nu pratat med chefen och hon säger att det ända som blir aktuellt för mig är isåfall Stockholm. Men nu är det ju läget så att Olof hemskt gärna vill arbeta kvar nere i Hallandslän och det respekterar jag för vet hur mycket han älskar sitt arbete. Jag gillar väl mitt jobb och så oxo och tycker om att arbeta där men kännt mig ändå sugen på söka något nytt….


Och om vi nu ändå beslutar oss för att flytta hit till Sthlm så kan Olof pendla men dock §kan han bara vara i Sthlm på sina X och semester ledigheter som han har 5-10 dagar varje månad… Medans om vi bor kvar på västkusten kan han komma hem mycket mer oftare till familjen.


Tur nog så har vi nu ett barn på kommande så vi kan förhalla besluten till nästa år. Dessutom får man oxo tänka på hur det blir för hela familjen. Vi har ju både Amanda och den nya att tänka på och min bild av livet är att man bor tillsammans med sin familj om man nu skaffar en sådan….


Så frågan är om det är verkligen värt att flytta till Stockholm, … kanske.. med hjälp av närheten till vänner och Åland så kanske men det är familjen som helhet man vill första hand tänka på och speciellt när man har ett litet barn så känner jag att det bästa att den har trygghet av båda föräldrarna så mycket som möjligt.


Hur som helst detta kan man nu fundera på i några månader till och känna efter. Jag ser i alla fall mycket framemot den tiden som skall komma skall. Mycket nya influenser och tankar som kommer kännas viktigare än någonsin.


Nu bor vi i en dåligt plannerad 3:a men den funkar ju iaf ett tag till men nånting bör hända i den fronten nästa år har vi iaf tänkt…. Dock om jag beslutar mig för att stanna kvar så får man kanske avvakta tills man får ett nytt jobb innan man flyttar till större.


Men nu skall jag iaf jobba i sthlm tom 20 november med lite hemgångar då och då och sen är det tänkt att jag ska jobba hemifrån till julen och sen tar jag mammaledig frånochmed det.


Nästa år .. nya beslut…


p.s

Så här ser plannen ut för detta år än så länge:

13-16 okt Halmstad,
17 okt - 27 okt sthlm,
28 okt-6 nov halmstad,
7-20 nov sthlm,
sen jobba hemifrån halmstad
23 dec - sept 2010 mammaledig

Av Maria - 14 oktober 2009 13:28

Hejsan,

nu är det dags för mig att skaffa en ny och fräsch blogg.

Testade en annan enkel sida att blogga på men sökte efter något bättre... så nu är jag här...


Läs och kommentera gärna...


Livets funderingar just nu är

var man ska bo ? var man ska jobba ?

Just nu jobbar jag i Stockholm och min sambo i Hallandslän... Han har en dotter på 10 år och vi väntar ett gemensamt barn. Jag har provjobbat här nere 1 år i Hallandslän och trivs som fisken i vattnet förrutom varit långt ifrån vänner och familj... nu har kontoret stängt ner sig i Halmstad så jag jobbar uppe i Stockholm igen..


Jag är gravid i v. 28 så småningom kan jag flytta ner igen och ta min mammaledighet. Stora frågan är väl hur man ska göra med allt .. men främst kommer jag självklart bara njuta av bli mamma.


Sen har man de flesta vänner uppe i Stockholm och Åland och de kommer alltid vara viktiga för mig var jag än bor och om man väl bestämmer sig för vara kvar här så hoppas man hitta några nyfunna underbara vänner.


Läs gärna mer i presentationen eller i mina framtida bloggar. Hör gärna av er av åsikter och kommentarer.


see u out there.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards