Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Tillbaka blick på året som gått och en liten inblick i 2010….

Av Maria - 22 december 2009 16:28

  


 ... Jobbade årets sista dag idag blir mammaledig imorgon, dagen innan julafton. Dock är man förskyld.. blev det jag oxo.. jag som varit frisk hela graviditeten annars.. 14 kg ”tyngre” , sen  Olof har fått en ”släng” av lungsäckinflamation, så han har svårt att andas ibland och sova. Så vi är lite hängiga hela familjen här inför jul. Men julen firas med glädje och värme ändå.

Jag önskar Er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR…


Läs gärna vidare här ang tillbakablick och framåtblick…


2009


Oslo, Norge , mars 3 dgr med jobbet


Någongång i slutet av mars blev jag gravid


Göteborg, påsk, prövar rollspel för första gången och Olof och jag tar vår sedvanliga dans”runda”


I början av maj första möte med barnmorskan


Åland, kristi himmelsfärdshelgen med bland annat väldigt kul tjejfest


Firade enkel födelsedag i juli på Åland o sthlm i fint väder


Bröllop Fidel och Tina i juli


Ultraljudet i slutet av juli


Semester i augusti med bland annat resa till Lalandia och Köpenhamn, Danmark


Spa och fint väder, Varberg , september


30 september, stänger kontoret i Halmstad


5 oktober åter i stockholm och jobbar men även hemifrån ibland.


Olof och Amanda i sthlm i oktober , ser filmen upp och ser på dinosaurerier på globen.


7 november Paul van dyk och flytt av möbler

19 november helt flytt av alla saker


20 november försäljning av lägenheten klart


20 november, nu offentligt sambo med Olof (och Amanda)


1 december, jag och Olof firar 2 årsdagen

8 december, vändning av bebis


23 dec – mammaledig


Och mycket mer…..



Inblick i 2010……

Förhoppningsvis bebis kommen till jorden

Många som fyller 30 och 35

2 bröllop till hösten

Mammaledig iaf till hösten 2009, sen kanske börja jobba deltid lite grann beroende lite på jobbet.

Kanske flyttfunderingar på högnivå…


kramiz

/M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 april 2013 10:18

Jag och Jennifer täntke ta ett försök att ta oss själva hela vägen till Åland själva. Vi kanske har tur och får låna del av ett hus i Östernäs av en vi känner (nära där jag bodde under mina skolår). Så då är det enkelt att träffa vänner och mamma...

Av Maria - 20 december 2011 14:14


Hej, det var ett tag sen man var här inne och skrev sist... men efter vi haft ett lyckat 35 + 35 fest så började jag så småningom på Ringhals kärnkraftverket som IT-support. Jag trivs bra med gänget här och så... det är enda som är synd att det är ...

Av Maria - 20 maj 2011 12:45


        Snart dags för sommar och sol.. även om det blir mest jobb för mig denna sommar.. ska iallafall vara ledig sista veckan i juni (v. 26).. Inför festen som vi kommer ha den 2 juli. Jennifer kommer behöva ha dagis då dagiset är stängt så b...

Av Maria - 17 december 2010 13:18

Ett händelserikt år - fött en dotter mitt i smäll-kalla vintern. Flyttat permanent till Falkenberg - vulkanutbrott, oljekatstrof, jordbävningar, terrordåd i sthlm och kallt och snöigt... och snart är det jul igen.. och Jennifer snart 1 år.. ja tiden ...

Av Maria - 4 augusti 2010 08:00

Redan augusti.. tiden går fort. Jennifer är 7 månader och det är kul att se hur hon utvecklas. Jag har kommit överens med Tieto att de säger upp mig för då får jag 3 månaders uppsägningstid fast behöver inte jobba under den tiden och kontakt med tr...

Ovido - Quiz & Flashcards