Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 27 november 2009 07:50

e

Bebisen har inte vänt sig fick jag veta på mitt senaste besök hos barnmorskan.. så nu skall vi vänta en vecka och kolla om den vänt sig… annars kommer hon boka in mig till sjukhuset där det sedan kommer försöka göra ett vändningsförsök… lyckas inte det inte heller där kommer det sätta upp ett datum för plannerat kejsarsnitt. Men om bebisen vänt sig till dess så körs det naturligt….


Känns som det känns så nära inpå nu … det är ju inte så länge kvar nu.. hur som helst.. hellre ta det säkra före det osäkra. Ser fram emot den stora händelsen =)


Kram  

Av Maria - 23 november 2009 17:20

  


Nu är lägenheten såld och allt är klart. Flytt av möbler gick bättre än förväntat… jag la några av mina möbler på blocket men ingen respons alls trots fina sådana.. så sen när vi åkte och lämna sängen i H:s lägenhet då var det en som ville ha soffan och en som ville ha vitrinskåpet och tv:n så på så sätt gjorde man några goda gärningar oxo.


Så sista dagen för i år i sthlm blev i fredags… kommer sakna alla jättemycket. Jag tycker dock det är jätteskönt att vara hemma med familjen igen… och snart firar jag och Olof vår 2 års dag =) (1.12)…


Sen är det bara ungefär en månad till som jag ska jobba innan det blir dags för mammaledigt sen är jag mammaledig till hösten -10 så får man se hur man gör sen beror väl lite på TE oxo.


Häromveckan åt vi några vänner på en fonduerestuarang.. väldigt gott.. då kom diskutionen upp vilket medborgarskap barnet blir.. det fanns en tanke där att det blir finsk medborgarskap men det blir det inte.. för nu har jag läst på skatteverkets och hallå nordens hemsida att den blir svensk medborgare eftersom den blir född här och har svensk pappa. Kul att veta iaf vilken nationalitet det blir.. så det blir bara jag som blir ”finne” i familjen….


Och för er som bor på Åland.. god lilla jul.. för er andra god första advent


Kram Maria

Ovido - Quiz & Flashcards